fredag 19 december 2014

Hundarna och Alvin

Det är nog en del av er som undrar hur det går med hundarna och Alvin ihop. Och det går nog så som jag förväntat mig.

Loke älskar Alvin och ibland tom lite för mkt, men det blir bättre bara Alvin blir äldre och hänger med lite mer. Just nu vill Loke mysa och pussa överallt på honom och han ska vara med hela tiden. ♡

Med Dolly så sa jag ju alltid innan att hon behöver inte älska honom, bara hon inte är rädd och accepterar honom.
Kan ju säga att hon verkligen inte älskar honom :-P Dock tror jag inte hon är så rädd men hon tycker det är jättejobbigt att han är här hemma pga att han hänger vid mig hela tiden. 
Alvin vill ju verkligen inte sova själv, vilket gör att han är med mig konstant så länge inte Magnus är hemma. Och det märks tydligt att Dolly inte mår bra över detta.
Just nu så kan jag inte göra nåt åt det, jag vet ju att det kommer bli bättre, jag önskar bara jag kunde få Dolly att förstå det.

Det har inte varit några större problem att gå med hundar och vagn. De är inte ett dugg rädda för den på gott och ont. Skulle ju inte skada om de hade lite respekt för hjulen  :-P
Det förvånande är att Loke är den som sköter sig bäst vid vagnen, går som en klocka i kopplet :-D Så det är trevligare att gå med Loke och vagn än utan :-P Dolly är lite överallt, men vi jobbar på det.
Loke är i huvudtaget i en väldigt trevlig period. Han går att ha lös så vi har tränat väldigt mycket på det just nu. Och det känns så himla bra för jag tycker att alla hundar ska få chanser att springa av sig ofta :-)

Ja det var lite om hundarna just nu. Händer inte så mkt mer än det. Försöker ta längre och längre promenader, vänja både min kropp och Alvin sakta men säkert. :-)

Ha det fint allihop ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar