söndag 5 oktober 2014

Hemma

Jaha då var man hemma igen efter en rolig men hektisk helg i Malung.

Fredagskvällen spenderades hemma hos mamma och pappa. Massa prat och mys, vilket var väldigt skönt :-)

Natten mellan fredag och lördag sov jag max ett par timmar, vilket var totalt värdelöst. Hade ju hela lördagen inbokad med grejer.

Först så kom Frida, Edvard och Tyra till Romarheden och hälsade på mamma och pappa. Det var.jättrmysigt. Loke tyckte barnen var roliga och barnen var jätteduktiga med hundarna. Klappade och mös :-)
Linda kom också förbi :-)

Efter lunch blev det lite dötid, var ju som en zombie! Men gick inte och la mig då jag ändå inte kände mig avslappnad :-\ Så visste att jag inte skulle kunnat somna.

Men bet iaf ihop då jag inte hade tid att vara zombie :-P

Lite senare på eftermiddagen åkte jag och Magnus och träffade Kakan en snabbis. Och hon hade världens gulligaste present till lilla bebis <3 Fina underbara Cookie <3 Älskar dig gumman!!
Fick supersöta saker; supermjuka strumpor till både mig och bebis, matchande ;-) , en supersöt mysdress, skallertofflor och självklart en liten mjukisgiraff :-) <3 Bilden visar grejerna och den superfina lådan vi fick allt i :-D

På kvällen sen blev det riktigt kalas. Middag på hotellet med det gamla goa gänget, "team mini"! Med andra ord Stina, Ikk och Kakan med bihang ;-) Det var tydligen två år sen vi fyra sågs samtidigt sist, så det var underbart att ses igen :-D Älskar er flickor så enormt mycket, tack för en underbar kväll!!

Idag blev lika fullspäckad den, dock kändes det inte lika motigt då jag fick sova hyffsat inatt :-)

Jag och Magnus började med att åka till den stora barnklädesloppisen på orrskogen för att fynda billiga barnkläder :-D Och det kan man ju verkligen säga att vi gjorde. 26 plagg kom vi hem med :-D Räknade ut att de kostat 11,2kr per plagg så det kändes väldigt bra! :-) Tänkte lägga upp lite bilder på några favoriter som kom med hem imorgon :-)

Sen blev det att åka och fixa farmor och farfars grav tillsammans med pappa, fixa med vedklyven, dammsuga och fixa en gammal barnvagn som vi fick av syrran ( vi har bestämt att ha en vagn ståendes i Malung så slipper vi kånka på vagn fram och tillbaks, fick som sagt en gratis av syrran så det blev perfekt) och slutligen äta lite mat och sen åka hem.

Är väldigt nöjd med helgen, men det känns konstigt att inte åka upp dit mer detta år och att nästa gång åker vi upp som föräldrar :-P Men samtidigt sprider sig en lycka i kroppen och jag och Magnus längtar så efter sonen <3

Ja så det var min/våran helg. :-)

1 kommentar: