fredag 16 januari 2015

Effektiv

Sen jag blev mamma (gud vad sprättigt det lät, men ja) så har jag insett att det är en helt ny nivå av effektivitet man måste uppnå om man vill ha det fint hemma, stimulerade hundar och en glad unge. Man får inte heller glömma att man själv ska hinna vara någorlunda fräsch, alltså borsta tänderna, duscha, gå på toa.

Jag har äntligen börjat komma in i att jag kan inte sitta och slötitta på tv en kväll, för då blir hela kvällen rubbad, då när Alvin har somnat då är jag inte klar för att lägga mig, vilket gör att det försvinner nästan en hel timmes sömn :P

Så imorse tycker jag att jag var väldigt duktig.
Alvin vaknade vid halv fem och tyckte att nu ska han vara vaken. Så mellan halv fem och sju var vi vakna :P
Jag passade på att diska några nappflaskor och slå på en tvätt och plocka undan lite innan vi gick och la oss igen.
Sen vid 9 var det dags igen. Upp och mata och byta blöja på Alvin, klä på mig, unge och hundar, släpa ut vagn och ut och gå. Men det var inte lätt att gå för när det blåste till så gled vagnen okontrollerat åt sidan för att det är så halt. Jippi....

Och sen in och slå på en diskmaskin och fixa lite annat och sen till sist äta frukost :P

Så förmiddagen går i ett verkligen. Men ska inte klaga, Alvin är jätteduktig och snäll som sitter och kikar på sin mamma när hon håller på i köket. Funkar självklart inte hur långa stunder som helst, men tillräckligt länge för att jag ska hinna med lite grann. Sen blir det massa mys och bus med lilla pussgurkan :)

Men jag har tyckt att jag varit effektiv innan vi fick Alvin, men det är inte så effektivt längre :P

Kan dock tillägga att det är väldigt stökigt här hemma iaf. Barngrejer över hela vardagsrummet + alla hundleksaker som hundarna drar ut och busar runt med :P

Men livet är härligt ändå! Skulle inte velat haft det annorlunda <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar