fredag 8 maj 2015

Inte världens bästa dag..

Den här dagen har varit lite upp och ner.

Natten var lite bökig, men Alvin gick inte upp för ens 06.40 vilket är lite av ett rekord!

Han vaknade på väldigt bra humör iaf! Vilket var härligt och mysigt.
Hans nya favoritgrej är att sitta själv i soffan. Han kan sitta i ca 20 min själv nu, i soffan iaf. Går säkert inte lika bra på golvet dock :-P  Så han sitter iaf gärna och pillar med grejer.
Och spyr.... Han har ju alltid haft lätt för att spy och då när han nyss ätit och sitter upp så är det spyfest... Men hellre att han är nöjd och spyr än kinkig för att han inte får sitta :-P

Efter att vi varit uppe ett par timmar så började humöret svika för lilleman.. Han var väldigt trött men vägrade somna.
Och när han väl somna så sov han bara I 15 min.. Suck sa den väldigt trötta mamman då.

Plus att min nacke gav upp totalt. Tårarna sprutade för att det gjorde så ont.
Men två Alvedon,  en ipren och massa voltaren senare så hade jag bara ont och inte extremt ont så jag kunde hantera den kinkiga bebisen :-P

Jag fick Alvin att sova en längre stund tillslut. På mig i sängen. Så kunde iaf slumra till lite jag med. :-) 

Men sen efter det så har han varit på skapligt bra humör :-)

Avslutade dagen med ett bad och välling (blandat med ersättning för magens skull) så vi får väl se om han sover bra inatt eller om han bökar..

Imorgon blir det att fixa här hemma. Listan ska bockas av. Och en tur till Ikea blir det för att köpa det sista som ska till alvins rum då vi förhoppningsvis flyttar in honom dit i helgen. Både nervöst och spännande!

Natti natti på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar