onsdag 4 mars 2015

Fullbokad månad

Mars månad är verkligen fullbokad. Vi kommer inte ens hinna andas på helgerna :-P

Helgen som kommer så ska vi försöka åka till Ikea och köpa lite grejer till Alvin, typ matstol, fler kuddar (blir nedspydda) och lite sånt.
Vi ska även kika på stängsel då jag har bestämt att det ska upp ett stängsel så hundarna kan vara lösa i trädgården!
Jag vill även hinna med att städa typ hela huset (som vanligt känns det som)
Och om Alvin och mina syskon är friska så kanske man kan träffa dom också!

Helgen efter det döps min brorsdotter Mio, så då blir det att träffa familjen och bo på hotell :-)
Och helgen efter det ska vi upp till Malung. 

Ja som ni ser rullar det på :-P

Jag håller bara tummarna att Alvin blir frisk snarast möjligt och håller sig frisk så det inte blir något knepigt där!

Annars så idag har dagen varit både bra och lite mindre bra.
Alvin är ganska förkyld. Rosslig, hostig och snuvig. Men ändå pigg och inge feber och med hjälp av koksaltlösning så lossnar det mesta iaf.
Sen har jag väldigt ont i magen. Gissar på magkatarr :-( Har inte haft det på ett par år så är väldigt ovan att ha ont. Får köra på en kur omeprazol och se om det blir bättre, annars får jag väl gå till farbror doktorn..

Det bra är vädret och att Alvin är på skapligt bra humör trots förkylning :-) Vi tog en kort promenad på ca 20min förut och det var nice med solen i ansiktet :-)
Jag ska även iväg och klippa och färga håret ikväll!!!! Kände att jag egentligen inte hade råd, men då säger min underbara fästman att han kan betala färgningen :-D  Vet inte om han är gullig eller om han har tröttnat på hur jag ser ut i håret xD

Ja det var väl inte så mycket mer än det idag.
Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar