torsdag 5 mars 2015

Motivation

Tänk hur mycket motivation solen kan ge.
Just nu är det verkligen strålande sol, inte ett moln så långt jag kan se ute! Jag ska bege mig ut med hundar och barn bara barnet vaknat och ätit :)

Dolly står i skrivande stund och tigger om att få gå ut på altanen och det skulle hon gärna få om inte Alvin låg på golvet och sov. Hon vill ju att man ska dörren öppen så hon ser mig, men funkar inte riktigt som sagt när Alvin ligger på golvet. Så hon får snällt klara sig i solen uppe i sovrummet, där ligger Loke just nu ;)

Annars så har jag hunnit gjort ett litet ryck här hemma. Fått undan all disk, kokat nappflaskor och den vanliga morgonrutinen. Så nu sitter jag här och väntar mest på att liten ska vakna..

Det känns så himla härligt just nu, jag mår så sjukt bra! Riktigt njuter av livet! Vill inte vara någon annan stans! Nu när allt rullar på och alla rutiner funkar osv, så är allt verkligen perfekt!

Längtar bara tills Alvin blir frisk igen så vi kan träffa familj och vänner, börjar bli lite ensamt :P Skulle ha träffat Emma idag, men då alla våra barn är snuviga och sjuka så sköt vi upp den dejten. Även fast vi tror att de har typ samma bacill, då de blir smittade på samma ställe, så vill vi inte utmana ödet. Jag vill ju att Alvin ska vara så frisk som möjligt tills nästa helg. (kan låta långt dit, men denna förkylning verkar vara envis). Så vi fortsätter kurera oss helt enkelt.
Nu är han dock ganska bra på dagarna, det är kvällar/nätter/mornar som är värst, så som det är för oss när vi är förkylda. Men inatt var den bästa natten hittills, så förhoppningsvis håller det på att vända.


Utöver det så snurrar det idéer i min hjärna konstant. Stackars Magnus får ju svindel när jag pratar om allt jag vill göra och köpa hem :P
Men vet att allt inte kommer hända på stört, så måste verkligen tänka efter vad jag vill ha gjort/hem först... Men helst ska ju allt hända BUMS, helst igår ;)
Allt från att köpa hem en skottkärra, till stängsel och krukor :P

Förresten så klippte jag ju mig igår! :D
Jag ÄLSKAR min nya frisyr, känner mig som mig själv igen, huuuur skönt som helst. :)
Är dock inte helt nöjd med slingorna hon gjorde, kunde ev ha gjort det bättre själv, så kommer inte färga håret där någe mer, men absolut klippa mig där. :)

Före:


Efter:

Lööööve it! :D

Nehej, ska försöka hinna med någe mer innan han vaknar. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar